Köpevillkor för prints och väggkonst

Du kan känna dig säker när du beställer hos Picno. Både med leverans och betalning. Läs om våra köpvillkor, leveranstider och säkra betalsätt.


Beställning

Vad kostar det?

Klicka här för att komma till prisuträknaren där du kan kolla priser för alla olika material och storlekar.

Hur betalar jag?

Du kan välja att betala med kort eller mot faktura. Vid kortbetalning är all kommunikation som sker krypterad för högsta säkerhet och inga kortnummer sparas. Vid faktura uppger du person- eller organisationsnummer i vår kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina uppgifter och godkänna köpet. Betalning sker inom 14 dagar från mottagen faktura.

Vi använder oss av BillMate för faktura och kortbetalning. Mer information hittar du hos BillMate

Om jag ångrar mig?

Det går bra att avbeställa din order så länge den inte är printad. Observera, ring in din avbeställning! Avbeställningar via mail riskerar hinnas printas innan mailet lästs av någon. Efter dina motiv är printade godkänner vi inte längre avbeställning eftersom produkten är producerad just för dig och inte går att sälja vidare.

Leverans

Vad kostar frakten och hur lång tid tar det?

Vi använder oss av en enhetsfrakt oavsett hur många tavlor eller hur stora tavlor eller printar du beställer. Normalt sett skickas din beställning från oss efter en till två dagar efter vi mottagit din beställning.

69 kr för paket till privatpersoner som hämtas på serviceställe
200 kr för företagspaket med utkörning till mottagare
Priserna är angivna inklusive moms

Har jag ångerrätt?

I enlighet med lagen om konsumentskydd vid distanshandel godkänner vi inte ångerrätt på ordrar tillverkade på beställning. Detta eftersom din order är specifikt tillverkad just för dig och inte går att sälja vidare efter att den är klar.

På varor som inte är tillverkade på beställning gäller 14 dagars ångerrätt.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den. Du skickar helt enkelt tillbaka produkten så vi kan undersöka vad som blivit fel sedan gör vi en ny utan fel.

Fel som går att reklamera är till exempel om din produkt är fel storlek, material eller på något annat sätt inte överensstämmer med vad du beställt.

Fel som inte går att reklamera är fel som beror på felaktigheter på bildfil eller din utrustning, exempelvis att din skärm inte är kalibrerad eller om bildfilen har för låg upplösning.

Integritet

Vad är cookies?

En cookie är en liten textfil som sparas i din dator när du besöker oss. Cookiefilen är anonym och innehåller ingen personlig information om dig.

Vår webbplats använder ibland cookies och då enbart för att du ska kunna beställa hos oss samt för Google Analytics som räknar hur många besökare vi har.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte sparar cookies. Observera att du då inte kan beställa av oss.

Hur hanteras min personuppgifter?

Vi behandlar alla uppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL).

Person- eller organisationsnummer behöver vi endast i samband med fakturaköp. Detta för att veta att det är rätt person eller företag som beställer.

Inga uppgifter förs vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns sparade. Du har också rätt att begära att uppgifterna skall rättas om de är felaktiga eller raderas om du inte vill ha dom lagrade.

I och med att du godkänner köpevillkoren anmäler du dig också till vårt nyhetsbrev. Du kan när dom helst avanmäla dig från nyhetsbrevet genom att klicka på länken längst ned på det första nyhetbrevet du får.