Köpevillkor för prints och väggkonst

Du kan känna dig säker när du beställer hos Picno. Både med leverans och betalning. Läs om våra köpvillkor, leveranstider och säkra betalsätt.


Beställning

Vad kostar det?

Klicka här för att komma till prisuträknaren där du kan kolla priser för alla olika material och storlekar.

Hur betalar jag?

Du kan välja att betala med kort eller mot faktura. Vid kortbetalning är all kommunikation som sker krypterad för högsta säkerhet och inga kortnummer sparas. Vid faktura uppger du person- eller organisationsnummer i vår kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina uppgifter och godkänna köpet. Betalning sker inom 14 dagar från mottagen faktura.

Vi använder oss av BillMate för faktura och kortbetalning. Mer information hittar du hos BillMate

Om jag ångrar mig?

Det går bra att avbeställa din order så länge den inte är printad. Observera, ring in din avbeställning! Avbeställningar via mail riskerar hinnas printas innan mailet lästs av någon. Efter dina motiv är printade godkänner vi inte längre avbeställning eftersom produkten är producerad just för dig och inte går att sälja vidare.

Leverans

Vad kostar frakten och hur lång tid tar det?

Vi använder oss av en enhetsfrakt oavsett hur många tavlor eller hur stora tavlor eller printar du beställer. Normalt sett skickas din beställning från oss efter en till två dagar efter vi mottagit din beställning.

69 kr för paket till privatpersoner som hämtas på serviceställe
200 kr för företagspaket med utkörning till mottagare
Priserna är angivna inklusive moms

Har jag ångerrätt?

I enlighet med lagen om konsumentskydd vid distanshandel godkänner vi inte ångerrätt på ordrar tillverkade på beställning. Detta eftersom din order är specifikt tillverkad just för dig och inte går att sälja vidare efter att den är klar.

På varor som inte är tillverkade på beställning gäller 14 dagars ångerrätt.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den. Du skickar helt enkelt tillbaka produkten så vi kan undersöka vad som blivit fel sedan gör vi en ny utan fel.

Fel som går att reklamera är till exempel om din produkt är fel storlek, material eller på något annat sätt inte överensstämmer med vad du beställt.

Fel som inte går att reklamera är fel som beror på felaktigheter på bildfil eller din utrustning, exempelvis att din skärm inte är kalibrerad eller om bildfilen har för låg upplösning.

Integritetspolicy

Picno är mån om att du som kund ska veta vilken information vi samlar in av dig som kund samt hur det hanteras. Här kan du därför läsa om vad som samlas in, hur informationen används, dina rättigheter som kund. Denna policy kan komma att ändras och uppdateras allt eftersom den nya dataskyddsförordningen GDRP utvecklas. Skulle några betydande förändringar ske kommer du som kund meddelas.

1. Insamling av information
Picno samlar in information från dig när du lägger en beställning via vårt ordersystem. Den insamlade informationen inkluderar ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt telefonnummer (valfritt) ditt personnummer eller organisationsnummer. Vid sidan av personuppgifter sparas även en så kallad Cookiefil på din dator när du besöker Picno. Cookiefilen är anonym och innehåller ingen personlig information om dig.

2. Användning av information
Den information vi samlar in från dig kan användas för att:

  • Kunna leverera din beställning till rätt person och adress. Detta inkluderar aviseringar och kontakter vid leverans.
  • Identifikation och ålderskontroll
  • Hantering av betalning. Inkluderar även analys av betalsätt vilket kan innefatta kreditupplysning.
  • Förbättra vår kundservice och support
  • Kontakta dig via e-post eller telefon angående din beställning
Laglig grund: Fullgörande av köpeavtalet. För att kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet måste vi samla in dina personuppgifter. Lämnas uppgifterna inte in kan köpet inte genomföras.
Lagringsperiod: Vi lagrar dina uppgifter 24 månader efter ditt senaste köp för att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden. Om du varit inaktiv (inte lagt en ny beställning eller kontaktat kundsupport) under 24 månader raderas alla dina personuppgifter.

3. E-handelssäkerhet
Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen. Din personligt identifierbara information kommer inte att säljas, utbytas, överföras eller delas vidare till något annat företag, i något syfte, utan ditt samtycke, förutom då så krävs för att uppfylla en begäran och/eller överföring, t.ex. betalning eller för att skicka en beställning.

4. Utlämnande till tredje part
Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför inte dina uppgifter till utomstående parter. Detta inkluderar dock inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår sajt eller vårt företag, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell. Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så. Allmänna uppgifter kan dock delas vidare till utomstående parter för marknadsföring, i annonssyfte eller andra ändamål.

5. Informationsskydd
Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.
Använder vi oss av cookies?
Ja. Våra cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas över huvud taget inte till personligt identifierbar information på vår webbplats utan används för att räkna antal besökare och behövs för att du ska kunna beställa via ordersystemet. Du kan stänga av lagring av cookies i din webbläsare men detta kan också medföra att webbplatsen inte fungerar korrekt och det inte går att beställa.  

 

6. Avsluta prenumeration
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.

7. Ändra / ta del av / radera dina uppgifter
För att uppdatera / ta del av eller radera de personuppgifter som är lagrade går det bra att maila eller ringa. Observera att för att uppfylla våra skyldigheter enligt lag eller avtal kan det krävas att Picno behåller delar av dina personuppgifter efter du begärt radering.

8. Samtycke
Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.